Trening wytrzymałościowy to działanie mające na celu zwiększenie szybkości, zwinności i przede wszystkim kondycji fizycznej. Trening wytrzymałościowy jest niezwykle ważny dla zwiększenia ogólnej sprawności i spalania większej ilości kalorii a niejako przy okazji
powoduje bardzo wiele cennych adaptacji fizjologicznych
- zmniejszenie rytmu pracy serca
- zwiększenia wydolności serca
- zwiększenie stężenia osocza krwi
- zmniejszeni lepkość krwi
a także

- zwiększenie całkowitej objętości mitochondriów we włóknach mięśniowych,
- podniesienia progu tlenowego, oraz powiększenia pojemności płuc.
Inaczej mówiąc Training wytrzymałościowy to samo zdrowie.
W zależności od celu, jaki chcemy uzyskać należy wyznaczyć sobie granice, w jakich powinniśmy utrzymywać nasze tętno podczas ćwiczeń kondycyjnych. Wartości te są obliczane na podstawie tętna maksymalnego HRmax = 220 – wiek osoby trenującej.
- Strefa 1: poniżej 50% HRmax – nie przynosi korzyści ze sportowego punktu
widzenia.
- Strefa 2: 50% - 60% HRmax – polecana dla początkujących; możesz z łatwością oddychać, a prędkość bicia serca jest niska.

- Strefa 3: 60% - 70% HRmax – pierwsza strefa w której serce zaczyna odnosic korzyści z treningu, polecana dla osób odchudzających się.

- Strefa 4: 70% - 80% HRmax – najlepsza strefa dla poprawiania kondycji.

- Strefa 5: 80% - 90% HRmax – wysoka i trudna do utrzymania prędkość, zalecana osobom zamierzających poprawić siłę i wytrzymałość.

- Strefa 6: 90% - 100% HRmax – Prędkość możliwa do utrzymania tylko podczas krótkich sprintów, oddychasz ciężko i głęboko, przeznaczona dla osób
zaawansowanych.


Zadzwoń. Napisz. Dowiedz się więcej. Gwarantujemy indywidualne podejście, zrozumienie i w pełni profesjonalną pomoc.

Kategoria: